DSG 

Revoluční převodovka DSG (Direct Shift Gearbox) kombinuje výhody konvenční manuální převodovky s kvalitami moderních samočinných převodovek. Z pohledu řidiče vyniká převodovka DSG velmi rychlým přeřazováním a zároveň poskytuje nadprůměrný jízdní komfort díky plynulému přenosu výkonu na kola. Další výhodou je i příjemně nízká spotřeba vozů vybavených převodovkou DSG. 

Převodovka DSG technicky vychází ze tříhřídelové manuální převodovky. Díky ojedinělému konceptu s dvojicí elektrohydraulicky ovládaných vícelamelových spojek převodovka DSG dovoluje, aby v ten samý okamžik byly zařazeny dva rychlostní stupně. Za jízdy je, jako obvykle, v záběru pouze jeden rychlostní stupeň. Když se přiblíží okamžik pro přeřazení, předvolí se v převodovce DSG další rychlostní stupeň, ovšem jeho spojka zůstává stále rozepnutá. Při vlastním přeřazení se pak bleskově rozepne spojka dosud zařazeného rychlostního stupně v záběru a prakticky ve stejném okamžiku se sepne spojka předvoleného rychlostního stupně. Díky tomuto systému je možné tzv. řazení pod zatížením, kdy nedochází k přerušení dodávky výkonu ke hnacím kolům. 

Řidič může rychlostní stupně volit i manuálně, a to buď přímo pákou voliče na středovém tunelu, nebo páčkami pod volantem – podobně, jako v některých závodních vozech. V samočinném modu práce převodovky DSG může řidič navolit tzv. sportovní režim.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zpět