|
Systém PD
Čtyřválcové motory o
obsahu 1,9 a 2,0 l se systémem "čerpadlo-tryska" jsou
naftové motory s přímým vstřikováním paliva, které jsou
konstruovány na základě dosavadních motorů SDI a TDI.
Podstatnou novinkou je způsob vstřikování nafty. Na každém
válci je v bezprostřední blízkosti sacího ventilu jednotka,
která se skládá z čerpadla a trysky. Díky tomuto systému
dosáhl Volkswagen jako první výrobce na světě tlaku
vstřikování vyššího než 2000 barů. Čím vyšší je tlak, tím
více paliva je možné co nejjemněji rozptýlit a přivést do
válce.
Výsledek je pozoruhodný: nová technika zlepšuje výkon i
točivý moment motoru a snižuje obsah emisí ve výfukových
plynech. Díky technice vstřikování pod vysokým tlakem
dosahuje Volkswagen nižšího množství zplodin než předepisuje
třetí stupeň Evropské normy pro emise.
V zásadě dnes existují dvě cesty vysokotlakého vstřikování:
Common-rail a "čerpadlo-tryska".
Konstruktéři firmy Volkswagen se rozhodli pro systém
"čerpadlo-tryska", protože pomocí něho dosahují maximálního
tlaku (až 2050 barů). Systém Common-Rail v současnosti
dosahuje maximálně 1700 barů, což je o celých 300 barů méně.
A vysoký tlak je velice důležitý. Čím vyšší tlak, tím více
paliva lze během krátké doby vtlačit do nepatrných otvorů
vstřikovacího čerpadla. Tento proces trvá jen několik
tisícin sekundy. U systému "čerpadlo-tryska" vzniká tlak ve
velice těsném prostoru a stlačené palivo nemusí být
přiváděno na válce, proto může tento systém bez problémů
dosahovat vysokého tlaku. Čerpadlo je umístěno v hlavě válců
přímo u vstřikovací trysky.