Systém PD

  Čtyřválcové motory o obsahu 1,9 a 2,0 l se systémem "čerpadlo-tryska" jsou naftové motory s přímým vstřikováním paliva, které jsou konstruovány na základě dosavadních motorů SDI a TDI. Podstatnou novinkou je způsob vstřikování nafty. Na každém válci je v bezprostřední blízkosti sacího ventilu jednotka, která se skládá z čerpadla a trysky. Díky tomuto systému dosáhl Volkswagen jako první výrobce na světě tlaku vstřikování vyššího než 2000 barů. Čím vyšší je tlak, tím více paliva je možné co nejjemněji rozptýlit a přivést do válce.
Výsledek je pozoruhodný: nová technika zlepšuje výkon i točivý moment motoru a snižuje obsah emisí ve výfukových plynech. Díky technice vstřikování pod vysokým tlakem dosahuje Volkswagen nižšího množství zplodin než předepisuje třetí stupeň Evropské normy pro emise.
V zásadě dnes existují dvě cesty vysokotlakého vstřikování: Common-rail a "čerpadlo-tryska".
Konstruktéři firmy Volkswagen se rozhodli pro systém "čerpadlo-tryska", protože pomocí něho dosahují maximálního tlaku (až 2050 barů). Systém Common-Rail v současnosti dosahuje maximálně 1700 barů, což je o celých 300 barů méně. A vysoký tlak je velice důležitý. Čím vyšší tlak, tím více paliva lze během krátké doby vtlačit do nepatrných otvorů vstřikovacího čerpadla. Tento proces trvá jen několik tisícin sekundy. U systému "čerpadlo-tryska" vzniká tlak ve velice těsném prostoru a stlačené palivo nemusí být přiváděno na válce, proto může tento systém bez problémů dosahovat vysokého tlaku. Čerpadlo je umístěno v hlavě válců přímo u vstřikovací trysky.

Zpět